فتح المبین

وبلاگ تخصصی دفاع مقدس

فتح المبین

وبلاگ تخصصی دفاع مقدس

آقای رئیس جمهور ملاحظه بفرمایند

بسم الله الرحمن الرحیم

با صلوات بر پیامبر اعظم – حضرت محمد مصطفی – و خاندان مطهر ایشان و با آرزوی تعجیل در فرج حضرت حجت – روحی و ارواح العالمین لتراب مقدمه الفداء.

جناب آقای دکتر احمدی نژاد، ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران.

سلامٌ علیکم و رحمةالله.

پیش از هر چیز به عنوان یک رزمنده ی بسیجی و مجروح دفاع مقدس بر خود فرض می دانم که از مجاهدت های حضرت عالی خالصانه و قربة ً الی الله تقدیر و تشکر کنم. کم و بیش و از نزدیک با مشکلات دولت آشنایی دارم و از سخت کوشی و تحمل ناملایمات و زحمات طاقت فرسا و شیرین شما باخبرم و به جز اینها، همین که دولت شما موجبات رضایت رهبر معظم انقلاب را فراهم کرده است و دولت نهم را اصولگراترین دولت لقب داده اند، خالصانه بر دستان شما، که در دست ولایت معظم فقیه است، بوسه می زنم.

و اما بعد؛

بر اساس آنچه در روزنامه ایران مورخ 14/11/1385 (صفحه 4) درج شده است، حضرت عالی به آقای دهقان ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران دستوراتی داده اید که یکی از آنها «بازگشت درصدهای جانبازی کاهش یافته به حالت قبل» می باشد.

در این زمینه گفتنی است که ارائه ی خدمات به جانبازان افتخاری بزرگ است و هر گونه دستوری که موجب کمک به این قشر ارزشمند گردد، حائز اهمیت است و ان شاء الله مورد تأیید حضرت احدیت – جلّ و علی – قرار خواهد گرفت، اما در این مورد خاص به نظر می رسد که کارشناسی مشاور محترم حضرت عالی در امور ایثارگران و دستور حضرت عالی خالی از اشکال نبوده است.

نخست اینکه چه بسا درصدی در گذشته به اشتباه محاسبه شده بوده، و سپس در بررسی مجدد اصلاح شده باشد، چگونه ممکن است با یک دستور کلی عدالت را برقرار کرد؟

دیگر اینکه در کنار خیل مجروحین و جانبازانی که از مراجعه به بنیاد و دریافت تسهیلات امساک کرده اند، معدودی هم بوده اند که با روش های گوناگون درصد جانبازی خود را بالاتر از حق خود دریافت کرده اند که در این زمینه برخی روابط ناسالم نیز در گذشته مشاهده شده است؛ برای این امر چه تدبیری اندیشیده شده است؟

و البته قبول دارم که درصدِ جانبازیِ شماری از عزیزان جانباز به ناحق کاهش یافته است، اما چاره ی آن صدور حکم کلی نیست که در ادامه پیشنهاد خود را ارائه خواهم داد.

قبل از آن به یکی از ضعف های عمده و کلیدی بنیاد جانبازان سابق و بنیاد شهید و امور ایثارگران فعلی اشاره می کنم و آن اینکه متأسفانه خیل عظیم جانبازانی که به بنیاد مراجعه ندارند به فراموشی سپرده می شوند و آن دسته از جانبازانی که مراجعات متعدد دارند همواره در اولویت دریافت تسهیلات بوده اند. متأسفانه در میان مراجعه کنندگان نیز معمولاً کسانی هستند که بنا به مشکلات روزمره، درخواست فراقانونی بیشتری دارند و همیشه امکانات در خدمت این دسته بوده است. و اتفاقاً همین دسته هستند که با مراجعات مکرر به مشاورین و معاونین ِ حضرت عالی، ایشان و در نهایت حضرت عالی را به تصمیم سازی وامی دارند! مثلاً آقایان رحماندوست و صابری ظفرقندی این افراد را برابر کلیت جامعه ی ایثارگری قرار می دهند و نتیجه این می شود که دفعتاً یک دستور کلی و - به نظر این جانب – به دور از عدالت از طرف شما صادر می گردد.

چاره ی این مشکل سخت نیست و من بیش از این به آن نمی پردازم، اما مشکل درصد جانبازی را به شیوه زیر می توان حل کرد:

از آنجا که بنیاد به عنوان ارائه دهنده ی خدمات ، خود به تعیین درصد جانبازی می پردازد و از طرفی قدرت خدمات رسانی نامحدود در اختیار ندارد، همیشه در مظان این اتهام بوده است که به کاهش درصد یا تعیین درصد کمتر از حق جانباز اقدام کرده باشد؛ لذا پیشنهاد می شود یک ساز و کار تخصصی و قوی در بیرون از تشکیلات بنیاد – مثلاً ستاد مشترک سپاه برای بسیجیان و پاسداران و ستاد کل نیروهای مسلح برای دیگر نیروها – ایجاد شود و تمامی مجروحین و جانبازان مجدداً تعیین درصد شوند. البته پیشنهادهای جزئی در این مقال قابل بیان نیست. مثلاً اینکه آن دسته از مجروحینی که در زمان دفاع مقدس مراجعه نکرده اند و اکنون مدارک بالینی کافی در اختیار ندارند اکنون چه باید بکنند؟ اما یادآوری می شود که به کمیسیون های تخصصی جدید می توان توصیه کرد که درصد جانبازانی که بر اساس خطا، مقداری بالاتر تعیین شده، کسر نگردد؛ اما اگر اختلاف فاحش مشاهده شد – که شائبه ی تقلب را موجب می شد – حتماً درصد واقعی محاسبه و اعلام شود. دیگر اینکه تمام جانبازان درصد و گرید بندی شوند و در پرونده ، شناسنامه ی دریافت تسهیلات داشته باشند، مگر اینکه فرم اعلام انصراف از دریافت خدمات و تسهیلات را امضا کرده باشند و فرم در پرونده ضبط شده باشد.

در پایان خاطر نشان می کنم که چنانچه نیاز به توضیحات دیگری بود در خدمت خواهم بود و لازم به تأکید است که این جانب کمترین نسبتی با مسئولین بنیاد ندارم و خود انتقادات فراوانی را به این دستگاه ارشی و خدمتگزار وارد می دانم. از طرفی خود در زمره جانبازانی قرار دارم که تا کنون از دریافت خدمات و تسهیلات خودداری کرده ام.

با آرزوی توفیق و سلامتی برای حضرت عالی و با آرزوی تعجیل در فرج حضرت حجت (علیه آلاف تحیت و الثناء).

کمترین بسیجی.

امضاء محفوظ.

 

کلیک کنید

نظرات 17 + ارسال نظر
صدرا یکشنبه 20 خرداد‌ماه سال 1386 ساعت 07:54 ق.ظ

سلام
با عرض ادب و احترام به جانبازان عزیز بخصوص جانباز کربلا حضرت عباس(ع)
از این شکل دستورات خام متاسفانه در این دولت به وفور یافت میشود
من جمله عزل و نصبهای همین شکلی
(البته کلیت خدمات رو زیر سئوال نمیبرم)
نظارت بر این قبیل دستورات هم یا اصلا نیست یا اینکه کمرنگه
انشاءلله خداوند عاقبت همه رو ختم به خیر کنه

و علیکم السلام. صد در صد با حرف شما مخالفم. کجا به وفور یافت می شود؟ این چه اتهامی است که به دولت خدمتگزار می زنید؟ همین دستور هم برای رفاه حال جانبازان صادر شده است و نشان دلبستگی و علاقه دکتر به خدمت می باشد. اتفاقا کمترین تغییرات در دولت نهم صورت گرفته است. به عنوان مثال دکتر دوستان فرهیخته زیادی در میان ایثارگران و جانبازان دارد اما مشاورش در امور ایثارگران همان مشاور آقای خاتمی است!!! جاهایی هم که تغییراتی به صورت طبیعی صورت گرفته کاملا ضروری بوده است. به نظر من انصاف چیز خوبی است! موفق باشید.

صدرا یکشنبه 20 خرداد‌ماه سال 1386 ساعت 07:56 ق.ظ

ضمنا ÷یشنهاد میکنم تیک تایید رو واسه بخش نظرات فعال کنین
با عنایت به اینکه مطالبتون بحث برانگیزه ممکنه از طرف افراد نابات مورد حجوم قرار بگیرین

به نظر شما عمل می کنم. اگر چه هر کامنتی ثبت شود - هر کامنتی! - پس از درج پاسخ تایید خواهد شد و بیمی از نظرات به قول شما افراد ناباب ندارم. تا منطق را در دستور کار دارم، نگرانی ای نیست.

[ بدون نام ] دوشنبه 21 خرداد‌ماه سال 1386 ساعت 02:20 ب.ظ

بسمه تعالی
ثبت نام بخش وبلاگ نویسی ششمین جشنواره ره آورد سرزمین نور آغاز شده.
چنانچه تاکنون ثبت نام نکرده اید می توانید تا پایان خرداد ماه جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر به وبلاگ راهیان نور (دبیر خانه بخش وبلاگ نویسی جشنواره )مراجعه کنید.
موضوعات جشنواره:شهدا ،دفاع مقدس ، راهیان نور و...

آدرس وبلاگ:

http://www.rahianenoorblog.persianblog.com
همچنین خوشحال می شویم شما نیز با اطلاع موضوع جشنواره به دوستان وبلاگی خود و نیز قرار دادن لوگو مسابقه و ارسال یاداشت پیرامون جشنواره در وبلاگتان در هر چه با شکوه تر برگزار شدن این جشنواره ما را یاری کنید.


با تشکر
دبیر اجرایی بخش وبلاگ نویسی جشنواره فرهنگی هنری ره آورد سرزمین نور

« دوشنبه 21 خرداد‌ماه سال 1386 ساعت 02:25 ب.ظ

بسمه تعالی
ثبت نام بخش وبلاگ نویسی ششمین جشنواره ره آورد سرزمین نور آغاز شده.
چنانچه تاکنون ثبت نام نکرده اید می توانید تا پایان خرداد ماه جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر به وبلاگ راهیان نور (دبیر خانه بخش وبلاگ نویسی جشنواره )مراجعه کنید.
موضوعات جشنواره:شهدا ،دفاع مقدس ، راهیان نور و...

آدرس وبلاگ:

http://www.rahianenoorblog.persianblog.com
همچنین خوشحال می شویم شما نیز با اطلاع موضوع جشنواره به دوستان وبلاگی خود و نیز قرار دادن لوگو مسابقه و ارسال یاداشت پیرامون جشنواره در وبلاگتان در هر چه با شکوه تر برگزار شدن این جشنواره ما را یاری کنید.


با تشکر
دبیر اجرایی بخش وبلاگ نویسی جشنواره فرهنگی هنری ره آورد سرزمین نور

یک بجامانده(وبلاگ شلمچه) چهارشنبه 23 خرداد‌ماه سال 1386 ساعت 12:20 ق.ظ http://shalamcheh.ir

بنام خدا
با سلام
خداوند به همه جانیازان شفا عنایت فرماید .
موفق و سربلند باشید .
التماس دعا

یک بسیجی چهارشنبه 23 خرداد‌ماه سال 1386 ساعت 04:44 ب.ظ http://yekbasiji.blogfa.com

باسلام
وبلاگتان را لینک کردم .
التماس دعا

ابوالفضل چهارشنبه 23 خرداد‌ماه سال 1386 ساعت 05:36 ب.ظ http://abolfazl2321.persianblog.com

با عرض سلام و احترام:
ما مدیون شما بزرگواران هستیم.
و همه باید قدر شناس شما باشند به هر نحو ممکن.
اجرکم عندالله

سید فرهاد پنج‌شنبه 24 خرداد‌ماه سال 1386 ساعت 01:35 ب.ظ http://pakmardan.blogfa.com

با سلام خدمت برادر بزرگوارم.
بار دیگر دشمنان قسم خورده اسلام با تخریب حرم شریف حضرت امام هادی (ع) و حضرت امام حسن عسگری (ع) داغ بزرگ دیگری بر دل شیعیان و مسلمانان جهان گذاشتند.

بی شک این توطئه با هدف شعله ور ساختن اختلاف های مذهبی و تشدید بد بینی میان مذاهب اسلامی انجام شده است .

اعمال ضد انسانی فریب خوردگان در حرمت شکنی حرم شریف دو امام بزرگوار تاریخ و حیات ننگین دولتمردان کاخ سفید سیاهتر از آن است که وجدان بیدار بشریت امروز فریب بازیهای کودکانه آنان را بخورد .

ضمن انزجار از این عمل غیر انسانی دشمنان قسم خورده اسلام : بدون تردید تاریخ پرافتخار اسلام همواره شاهد و ناظر نبرد بی امان جبهه حق با محوریت خداوند و جبهه باطل به سرکردگی شیطان و پیروانش بوده است .

اساسی ترین مسئله مسلمانان موحد در هر زمان، عمل به وظیفه الهی خویش است و امروز در این برهه خاص تکلیف مسلمانان ، هوشیاری ، دشمن شناسی ، وحدت کلمه و مبارزه بی امان با استکبار و امریکای جهانخوار است .

در خاتمه از درگاه حق تعالی آرزوی نابودی دشمنان اسلام (شیعه) را مسئلت دارم

کورش(k2-4u) دوشنبه 28 خرداد‌ماه سال 1386 ساعت 01:34 ق.ظ http://k2-4u.com

سلام وبلاگ زیبایی داری به من هم سر بزن
تک تولز یک دشمن سر سخت برای پسورد سندر ها
https://shabgard.org/forums/showthread.php?t=11731
http://takfanar.persiangig.com/Cracked/myf/zip/help%20Tak%20Tools%202%20Beta.GIF
http://takfanar.persiangig.com/Cracked/myf/zip/Tak%20Tools%202%20Beta.zip Send to all Plz

محمد علی سه‌شنبه 29 خرداد‌ماه سال 1386 ساعت 03:00 ب.ظ http://didebanan.blogfa.com

سلام
ازطریق وبگذر فهمیدم که وبلاگمو لینک کردی .(دفاع مقدس)
ممنون
اما شما آدرس صفحه فارسی وبلاگ رو دادید .
بی زحمت آدرس رو ازdidebananpa.blogfa.com به didebanan.blogfa.com تبدیل کنید . ممنون می شم .

آسمانی ها جمعه 1 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 11:36 ق.ظ http://asemaniha.blogfa.com

سلام عزیز

(( القاب گرامی نرجس خاتون ))

وبلاگ آسمانی ها به روز شد

درصورت تمایل قدم رنجه فرموده و ما را خوشحال کنید

منتظر حضور سبزتون هستم

به امید روزی که او بیاید ....

التماس دعا...

ابوالفضل سه‌شنبه 5 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 11:56 ق.ظ http://abolfazl2321.persianblog.com

با عرض سلام مجدد:
نیت عرض ادب و بهرمندی از هنر نمایی قلم توانایتان بود.
ایام به کام و موفق باشید.

علی بسیجی یکشنبه 10 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 04:50 ب.ظ

تصمیم بر ثبت و تدوین پایگاههای دفاع مقدس تصمیم قابل تقدیری است .
کاش این نظام قیمت گذاری روی جانبازان از ابتدا اتفاق نمی افتاد .جوانان ما با خدا معالمه کردند حال اینکه حضرت باری تعالی چه جور معامله ای را در خور آنان دید با خود حضرت اوست . چه قدر زشت و کریه است زمانی که میشنویم می گویند فلانی این قدر در صد جانباز است . این یعنی چه ؟ مگر دنیای معنویت آنها نرخ تورم بود که دررصد بندی اش کردند. دلم خیلی پر است.

اگر واقعا بسیجی هستید پس چرا ادبیات تان بسیجی نیست؟ قیمت گذاری روی بسیجیان چه صیغه ای است؟ به هر حال درصد نشان میزان صدمات است! بعضی جملات شما شبیه منافقین است:«چقدر زشت و کریه است ...». اگر بسیجی هستید لطفا مثل بسیجی ها حرف بزنید و اگر ...

سید فرهاد دوشنبه 25 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 11:46 ق.ظ http://pakmardan.blogfa.com

السلام علیک یا محمد بن علی، ایها الامام الباقر یابن رسول الله



چشمه جاری شکافنده علم ها در بیابان خشکیده دانش جوشیدن گرفت و جان جویندگان علم

و معرفت را از زلال پر برکت خود سیراب ساخت. شیعه نشان افتخار دیگری بر گردن آویخت و

بر این پیشوای معصوم خود بالید. ای افتخار شیعه که در ضیافت خانه حوزه ها و دانشگاه ها

سفره پر نعمت دانش تو گسترده است، میلاد مسعودت را گرامی می داریم.



ماه مبارک رجب آمده تا دلهای مجذوب را به میهمانی شعبان ببرد.



رجب واقعاً ماه خداست. ماهی که تلنگری به دلت میخورد که معبودت را چگونه می پرستی



وخوشا به حال آنانکه رجب را از پیشگاه معبود شروع کردند و به سوی نور شتافتند.



زیارت رجبیه؛ در تعقیبات نمازهاى روز و شب در این ماه



بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ


به نام خداى بخشاینده مهربان


یا مَنْ اَرْجُوهُ لِکُلِّ خَیْرٍ وَ آمَنُ سَخَطَهُ


اى که براى هر خیرى به او امید دارم و از خشمش


عِنْدَ کُلِّ شَرٍّ یا مَنْ یُعْطِى الْکَثیرَ بِالْقَلیلِ یا مَنْ یُعْطى مَنْ سَئَلَهُ یا


در هر شرى ایمنى جویم اى که مى دهد (عطاى ) بسیار در برابر (طاعت ) اندک اى که عطا کنى به هرکه از تو خواهد اى


مَنْ یُعْطى مَنْ لَمْ یَسْئَلْهُ وَمَنْ لَمْ یَعْرِفْهُ تَحَنُّناً مِنْهُ وَرَحْمَةً اَعْطِنى


که عطا کنى به کسى که از تو نخواهد و نه تو را بشناسد از روى نعمت بخشى و مهرورزى عطا کن به من


بِمَسْئَلَتى اِیّاکَ جَمیعَ خَیْرِ الدُّنْیا وَجَمیعَ خَیْرِ الاْخِرَةِ وَاصْرِفْ عَنّى


به خاطر درخواستى که از تو کردم همه خوبى دنیا و همه خوبى و خیر آخرت را و بگردان از من


بِمَسْئَلَتى اِیّاکَ جَمیعَ شَرِّ الدُّنْیا وَشَرِّ الاْخِرَةِ فَاِنَّهُ غَیْرُ مَنْقُوصٍ ما اَعْطَیْتَ


به خاطر همان درخواستى که از تو کردم همه شر دنیا و شر آخرت را زیرا آنچه تو دهى چیزى کم ندارد (یا کم نیاید) و


وَ زِِدْنى مِنْ فَضْلِکَ یا کَریمُ


بیفزا بر من از فضلت اى بزرگوار


یا ذَاالْجَلالِ وَالاِْکْرامِ یا ذَاالنَّعْماَّءِ


اى صاحب جلالت و بزرگوارى اى صاحب نعمت


وَالْجُودِ یا ذَاالْمَنِّ وَالطَّوْلِ حَرِّمْ شَیْبَتى عَلَى النّار.ِ


و جود اى صاحب بخشش و عطا، حرام کن محاسنم را بر آتش دوزخ.





با سلام

سید فرهاد پنج‌شنبه 4 مرداد‌ماه سال 1386 ساعت 11:24 ق.ظ http://pakmardan.blogfa.com

علی ای همای رحمت تو چه آیتی خدا را




که به ما سوا فکندی همه سایه ی هما را



دل اگر خدا شناسی همه در رخ علی بین



به علــی شناختم من به خدا قســم خدا را



فرخنده میلاد کعبه زاد حماسه و مهرورزی، مولود کعبه، مولی الموحدین



حضرت علی بن ابیطالب علیه السلام بر ییروانش خجسته باد



اسیر کوی دلدارم

گرفتار رخ یارم

همیشه دور از اغیارم

علی دارم چه غم دارم علی دارم چه کم دارم





اگر مشگل شود دردم

براهش گرفنا گردم

علی دارم چه غم دارم علی دارم چه کم دارم





اگر دوران کند خوارم

پریشان حالتو زارم

زچشمان گر که خونبارم

علی دارم چه غم دارم علی دارم چه کم دارم





یکی نازد به راه خود

یکی نازد به جاه خود

منم نازم به ماه خود

علی دارم چه غم دارم علی دارم چه کم دارم





یکی دارد زرو زیور

یکی ماوای خویش منظ

مرا عشق رخ حیدر

علی دارم چه غم دارم علی دارم چه کم دارم





زجام حیدری مستم

گدای درگهش هستم

رخش دل برده از دستم

علی دارم چه غم دارم علی دارم چه کم دارم



کعبه ام تویی جز تو نیست با کسی کارم

عاشقم بروی تو گر تو هم کنی خوارم

گر مرا از خودرانی باز از در دیگر

چون گدای مسکین باز بر تو رو آرم



با سلام مولا علی ع یارتان باد

سید فرهاد دوشنبه 8 مرداد‌ماه سال 1386 ساعت 02:44 ب.ظ http://pakmardan.blogfa.com

نیمه رجب، هجران غم انگیز احیاگر حماسه های جاوید

کربلا، حضرت زینب (س) را به سوگ می نشینیم.



ای شکوه حماسه در سراپرده حیرت! ای زخم خورده نینوا! ای بانوی

خورشیدهای دربند! ای زینب قهرمان! تو که خود، وسعتی به اندازه همه

سوگ های آفرینش داشته ای، تو که خود دریای بی کران اشک را، ساحل

بودی، چگونه باید بر تو سوگواری نمود که ما سوگواری را از تو یادگار داریم.

تو که آواز سرخ کربلا را از حنجره بردباری ات، به گوش تاریخ رساندی و

اگر این حنجره صبوری و آن نطق آتشین تو در کاخ یزیدیان نبود، داستان جان

سوز آن ظهر عطشناک در کوچه های تاریخ به دست فراموشی سپرده میشود.



با سلام خدمت برادر دلاورم امیدوارم خود حضرت زینب یارو یاورتان باشد انشالله

طاها جمعه 26 مرداد‌ماه سال 1386 ساعت 10:37 ق.ظ http://shahid-gol.blogfa.com

سلام
خاطرات ۸ سال نور این بار حاج همت و حمید باکری ساواکی
تشریف بیارید
التماس دعا
یا علی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد